2009. okt. 21.

Plitvice

Szeptemberben voltam Horvátországban. Amikor jelentkeztem az utazásra, még nem tudtam, hogy a program kicsit más, mint amit találtam az Interneten. Örültem, amikor megtudtam, megyünk a Plitvicei-tavakhoz is. Évek óta szerettem volna már megnézni, sok szépet hallottam róla.

Az időjárás éppen változékonyra fordult, ezért már induláskor megtudtuk, az első és az utolsó nap programját felcserélték, és már aznap eljutunk a Plitvicei-tavakhoz. Kíváncsian vártuk, hogy odaérjünk. Szerencsém volt, mert sportcipőben utaztam, de akik szandálban voltak, nem jártak ilyen jól. Az esernyő is közelben volt, és természetesen a téli kardigánom és kiskabátom is. Ezekre mind szükség is volt:-)

Néhány órás utazás után kanyarodtunk a Plitvice felé vezető útra. Kis fotószünetet tartottunk Rastoke-nél. Itt olyan dolgokat láttam, amiről tanultam földrajzból, de még sohasem figyelhettem meg. Azt tudjuk, hogy mészkőhegység van errefelé. A barlangok, vízesések ennek köszönhetőek. Nagyon szép víznyelőket lehetett lencsevégre kapni. A hegyekből lejövő víz kisebb-nagyobb vízesésekkel és víznyelőkön keresztül jut el a kis folyóba.


A fényképezés után tovább indultunk. Nemsokára elértünk Plitvicére. Az ember nem is érti, amikor elmesélik merre megyünk be, majd utána melyik irányban haladunk, és majd hol jutunk ki. Ezek azért fontos információk, hogy aki elmarad a csoporttól vagy eltéved, az is tudja, merre kell keresnie a helyes utat:-)

Elképesztően tiszta víze van a tavaknak, halak is vannak. A nagy vízeséshez eljutva, kis csalódás volt. A vízesés nem volt olyan, mint ahogy elképzeli az ember.

A képeken látni is, csak néhány sugárban ömlik lefelé a víz.


Ez annak köszönhető, hogy igen száraz nyár volt.
A nagy tavon hajóval keltünk át. Onnan kétfelé vezet az út. Az egyik; séta tovább a felső tavakhoz, a másik a tó túloldalára, hajóval, majd rövid séta után ki lehet jutni a parkolóba.
Mesés táj, van valami varázs benne, ahogy a keskeny gerendautakon a tavak fölött megy az ember, egyik oldalon víz, a másik oldalon pedig a mészkősziklák.

A blogban egy újabb bejegyzés is olvasható Plitvicéről:
http://kalandok-cirm.blogspot.com/2012/02/plitvicei-tavak.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése