2010. júl. 31.

Úton Ljubljana felé - Trojane

Amikor Szlovénián keresztül megyünk a tengerpartra, és autópályán száguldunk végig, érdemes pihenőként Trojanét választani.
Nem nagy és híres város, igazából településnek sem mondható, egy pihenőhely, ahol meg is lehet szállni, enni, vásárolni, nézelődni lehet, és persze mosdó is van. Ez utóbbi akkora, hogy nem okoz gondot, amikor 1-2 kirándulóbusz megérkezik, éjszaka viszont csak 1-1 személy tudja egyszerre használni, gondolom a biztonság miatt is.

Trojane: az üzletek, háttérben a fánkos

Trojane Ljubljana-tól kb. 1 órányira van kelet felé.
Akinek így kellemesebb a helymeghatározás:
Koordináta 46° 11′ 17.08″ N, 14° 52′ 58.87″ E Tizedes 46.188078°, 14.883019° .

Található itt egy hotel, aminek  a neve Hotel Trojane. De nem ez a hely fő érdekessége, hanem a fánk. Az eredeti trojanei fánk sárgabaracklekvárral készül, nem olyan gyári kemény édes tömbbel, hanem igazi, házi baracklekvárral. A fánk szlovén neve krofi.

A trojanei vendéglátóhely honlapja itt található: https://www.gp-trojane.si/ponudba_en.php

Érdemes a fánkot nagy tételben venni:-) Kisebb társaság esetén is megoldható, hiszen 6 db vásárlása esetén a hetedik ingyen van. Nem olcsó, ne számolgassunk, viszont a fánk sokkal nagyobb, mint itthon, egy darab egy komplett reggelit is helyettesíthet. A fánk a hely különlegessége, sokféle ízesítésben kapható.

Miután kezet mostunk, fánkot vettünk és ettünk, körülnézhetünk. Néhány kisebb üzlet van, ahol üdítőt, csokoládét, kekszet, játékot, ajándéktárgyat, és még sok mindent vehetünk.

Trojane, kilátás a parkolóból

A parkolóba visszatérve viszont nem szabad azonnal továbbrohanni. A parkoló oldalánál kis kilátó hely van, na ez így túlzás, tehát  van hely, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a környező tájra. Dombos vidék, völgyekkel, minden buja zöld.

Amikor már pihentünk egyet a fánk után, és kigyönyörködtük magunkat, lehet tovább menni Ljubljana felé. Mi úgy voltunk vele, hogy már vártuk a visszautat, amikor megvehetjük a "mit hoztál" fánkot is.