2010. ápr. 18.

Mi lesz az idei kalandozókkal?

Amikor először hallottam a hírekben, hogy Skóciában nem járnak a repülők vulkánkitörés miatt, nem értettem. Nem emlékeztem arra, hogy valaha is hallottam volna vulkánokról, méghozzá működő vulkánokról Skóciában. 2 órával később megértettem a hírt, akkor az elejét is hallottam, vagy csak nem olyan szerencsétlenül hangzott el. Tehát nem Skóciában tört ki egy vulkán, hanem Izlandon, és a hamufelhő arrafelé tart. Ekkor is csodálkoztam, ilyet még nem is hallottam.
Másnapra már kiderült, Nagy-Britannia felett légtérzár van, onnan repülő nem indul. Kicsit később újabb országok és repülőterek következtek. Budapestről sem indulnak repülők, és nem is tudni igazából, meddig tart ez az állapot. Az esti hírekben hallottam, gyakorlatilag megállt a felhő Nyugat- és Közép-Európa felett.
Így hát várunk. Egész furcsa, hogy napok óta nem láttam repülőt. Csend van.
Az első számítások szerint több százezer euro a légitársaságok napi vesztesége, nem beszélve a rengeteg valahol ottragadt emberről. A vasút hirtelen újra kapós lett, az autóbusztársaságok se panaszkodhatnak.
Vajon meddig tart a vulkán aktivitása, mikorra oszlik el a hamufelhő? Azt hiszem mindenkit érdeklő kérdések ezek. Hirtelen ismét leckét kaptunk abból, a természet az úr, mennyire kicsiny és sebezhető a mi világunk. Ki hitte volna, hogy egy vulkánkitörés miatt egy egész kontinensen áll le a légiközlekedés.
És akkor még nem is említettük azokat az ellentmondásos híreket, melyek szerint a vulkáni hamu miatt hűvösebb nyár várható. Persze attól függ, mihez képest, és mennyivel hűvösebb. Mert ha az elmúlt évek 40 fokos hőhullámai elmaradnak, esetleg nem élvezhetünk 35 fok feletti hőmérsékletet, azt hiszem, nem fogunk sírni. Ha viszont a régi "normális" nyarakhoz képest lesz hűvösebb, akkor ne biztos, hogy olyan jó lesz. A másik meg az, hogy mennyivel hűvösebb? 1 fok, 2 fok átlagban? Lehet észre sem vesszük?
Majd kiderül, őszre okosabbak leszünk.
Mindenesetre az kiderült, eddig nem ismert akadálya is lehet a repülésnek. Lehet, hogy közelebbi, vonattal, busszal elérhető helyet célszerű nyaralásra választani?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése