2011. okt. 6.

A párkányi vásárban jártam

Azt hiszem jól tettem, hogy ma mentem el a vásárba. (A Simon-Júda vásárról van szó Párkányban.)

Csütörtök délelőtt a párkányi vásárban
A Simon-Júda vásárról előző bejegyzésemben lehet olvasni: http://kalandok-cirm.blogspot.com/2011/10/simon-juda-vasar-parkanyban.html

Igaz, hogy délelőtt még nem mindenhol voltak jelen az árusok, de délután 3 óra felé már nem voltak üres helyek. Nem volt nagy tömeg, főleg délelőtt, ezért tudtam fényképezni. Délután már csak lassan lehetett közlekedni, sokan sétálgattak, nézelődtek. Úgy vettem észre, akik minden évben jönnek, ugyanazt a helyet kapják meg. (Felismertem néhány árust.) Idén is sok szép dolgot lehet kapni, de kevesebb a kézműves, mint 2 éve.
Több magyar árus és készítő is jelen van, ezen kívül lengyel árusokkal is lehet találkozni.

Csütörtök délután a vásárban


Nagyon jól éreztem magam, az idő gyönyörű volt, kellemes meleg, napsütés, de nem az az égető, hanem simogató. Voltam már hidegben és esőben ezen a vásáron, mit mondjak, sokkal jobb volt rövid ujjúban sétálni, mint esőkabátban, csizmában.

Párkányi vásár
A hasznos tudnivalókhoz egy kis kiegészítés: A kisvonatra jegyet csak egy útra lehet venni, 300 Ft.

Esztergom-Párkány kisvonat
A kisvonat a vasútállomástól bemegy a városba, fel a Bazilikához, majd onnan át Párkányba. Párkányban a Szabadság téri parkolóban van a le- és felszállás, de ezt mindig elmondják az utasoknak. Ha nagy tömeg van a vásárban, akkor változhat a felszállóhely.

Az árak még a 300 Ft-os Euroval számolva sem horrorisztikusak.
Egy gombóc fagylalt 0,3-0,38 €, a sört elfelejtettem megjegyezni. De arra emlékszem, hogy gyros a vásárban 4 € volt, a főutca egyik éttermében 2,80 €.

Képek a vásárból. Ennivalók:-)
Igazi tűzhelyen az étkek

Ebédidő

Szivek minden mennyiségben

Pörköltfélék rotyognak

Édességek tárháza 1.

Édességek tárháza 2.
Érdemes elmenni megnézni a vásárt, mert nagyon érdekes. Sok ember, többnyire elegendő a magyar nyelv ismerete. Az orosz tudás arra jó, hogy megértsünk valamit, legalább a számokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése