2010. okt. 13.

Rajna vízesés

Tanultam róla az iskolában, tudtam, hogy létezik, megvallom, pontos helyét nem jegyeztem meg.
Ez volt az oka annak, hogy tavaly, amikor Zürichben egy egész napot eltöltöttem, és kerestem valami városnézést, vagy hasonlót, nem is tűnt fel, hogy van kirándulás, melynek célja a Rheinfall. Rhein, Rhein, mi lehet az?


Rajna vízesés


Gondolkoztam rajta órákig, mire leesett, hogy ó, hát ez biztos a Rajna, és akkor itt lenne a közelben a híres Rajna vízesés?

Akkor már késő volt. Azóta folyamatosan sajnáltam, hogy nem jutottam el oda. Azzal vigasztaltam magam, hogy az idő nem is olyan jó (ez igaz volt), meg majd legközelebb megnézem. 



Idén augusztus végén a  körutazások szemlézése, és ó, hova lehet még menni ősszel probléma  taglalása közben egyszer csak megláttam egy svájci körutazást. Teljesen meglepő módon emberi, megfizethető áron. A kiszemelt időpontban, és az azt követő időpontban már nem volt hely, de az idei utolsóra még szerencsére igen. Ha nem lett volna, azt hiszem, maradok itthon. Annyira megtetszett ez az út, hogy utána már bármelyik szegényesnek tűnt.



Ennek az útnak egy kis állomása a Rajna vízesés. Készültem rá, vártam nagyon, hogy láthassam. A belépő tavaly óta háromszorosára emelkedett, ez nem szép dolog. De ha leírom azt is, hogy tavaly 1 CHF, idén pedig 3 CHF, akkor azért látszik, nem annyira vészes a helyzet. Ennél csak drágább bármilyen látványosság megtekintése.



Hol is van a Rajna vízesés?
Svájcban, Schaffhausen mellett. Svájc nem nagy területű ország, ezért nincsenek nagy távolságok. Zürichből egy félnapos kirándulás keretében megjárható.



Aki a Niagarához hasonló, hatalmas vízesésre számít, az csalódik. Nem magas a vízesés, de elég széles.
Egészen pontosan, a Rajna vízesés 150 méter széles és 23 méter magas, átlagosan 700 köbméter/másodperc a vízhozama. Európa legnagyobb és leglátványosabb vízesése.



Van ám külön honlapja is. Itt érhető el a Rajna vízesés honlapja.


Nyitvatartási idő naponta:
  • április-május és október hónapokban 9:30 - 17:00 között
  • június és szeptember között 9:00 - 18:00 között
  • novembertől március végéig 10:00 - 16:00 között
Ha Zürichből szeretnénk kirándulni, és az angol nyelvű oldalakat böngésszük, akkor kirándulási célpontként ne a Rhein, hanem a Rhine szót írjuk be. Az ellenség megtévesztésére ugyanis ott így nevezik.
A kirándulás neve: Rhine Falls with Airport transfer. Bővebben itt olvashatunk a kirándulásról.



A kirándulás ára 2010. októberében:
  • felnőtteknek CHF 46.00 / EUR 30.05,
  • gyerekeknek 16 éves korig CHF 23.00 / EUR 15.05
A kirándulások naponta reggel 9 körül indulnak, kb. 3,5 órásak.



 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése